Lexus Onderhoud en reparatie

ONDERHOUD EN REPARATIE

Voor onderhoud en reparatie bent u bij de officiële Lexus dealer aan het juiste adres.

Lexus Red Carpet Treatment

RED CARPET TREATMENT

Ontdek welke bijzondere privileges we u als Lexus rijder aanbieden.

Lexus Garantie

LEXUS
GARANTIE

Onze solide garanties zorgen voor de zekerheid van onbezorgd rijplezier.

Lexus mobiliteits service

MOBILITEITS
SERVICE

Ook na aankoop van uw Lexus behandelen wij u als een zeer gewaardeerde klant.

Lexus navigatie updates en bluetooth systemen

NAVIGATIE EN
BLUETOOTH®

Alle informatie over Lexus navigatie updates en bluetooth®-systemen.

concept cars

CONCEPT
CARS

Ontdek onze meest bijzondere concepten en tal van nieuwe, innovatieve technologieën.

main menu lexus brand

INNOVATIEF
DESIGN

Ons design onderscheidt zich door zorgvuldig afgewogen elementen die in al onze modellen zichtbaar zijn.

hybrid cars

LEXUS
HYBRID DRIVE

Ontdek alles over de werking van onze innovatieve Lexus Full Hybrid Drive technologie.

Lees de visie missie en filosofie van Lexus in Nederland Bekijk ook onze vacatures

LEXUS IN
NEDERLAND

Lees de visie, missie en filosofie van Lexus in Nederland. Bekijk ook onze vacatures.

INTRODUCTIE VAN DE LFA

IN 2010 WERD DE AUTO GEINTRODUCEERD TIJDENS DE 41E EDITIE VAN DE TOKYO INTERNATIONAL MOTORSHOW. MET DEZE SUPERSPORTAUTO HEEFT LEXUS EEN VERBLUFFENDE TECHNISCHE PRESTATIE GELEVERD - EEN PRESTATIE DIE EN PASSANT EEN NIEUWE NORM STELT EN EEN NIEUWE DIMENSIE GEEFT AAN DE SUPERSPORTAUTO VOOR DE 21E EEUW.

Achteraanzicht van een witte Lexus LFA

In combinatie met een uit lichtgewicht carbonfiber vervaardigde carrosserie staat de indrukwekkende, met de hand gebouwde V10 motor garant voor superieure en toegankelijke prestaties. Op de openbare weg inspireert hij elke liefhebber. Eenmaal op het circuit wordt het rijgedrag ronduit sensationeel, met een bijna eindeloos accelererend vermogen (0-100 km/u in 3,7 seconden) en een onuitputtelijk vermogen, met een topsnelheid van 325 km/u.

De productie is sterk beperkt - deze ontzagwekkende supersportauto zal gebouwd worden in een oplage van slechts 500 exemplaren. Elke liefhebber zal echter waardering hebben voor de wijze waarop de pijlsnelle LFA tot stand is gekomen. Dit technische meesterwerk vormt bovendien de bakermat voor de ontwikkeling van andere nieuwe modellen in het gamma van Lexus. De LFA is tevens het resultaat van tien jaar streven naar perfectie door een aantal van de meest getalenteerde ontwerpers en technici van Lexus.

Jeremy Clarkson Top Gear BBC

DIT IS DE BESTE AUTO WAAR IK OOIT IN HEB GEREDEN!

Jeremy Clarkson, Top Gear, BBC, February 2013

GEBOORTE VAN EEN SUPERSPORTAUTO

HET DOEL WAS OM OP BASIS VAN EEN COMPLEET NIEUW CONCEPT EEN SUPERIEURE RIJERVARING TE CREEREN, ALS ULTIEM VOORBEELD VAN ONZE L-FINESSE DESIGNFILOSOFIE. ELK VAN DE TIENDUIZEND ONDERDELEN IS DAN OOK UNIEK EN VOOR DIT MODEL ONTWIKKELD, IN VEEL GEVALLEN MET DE HAND GEMAAKT.

De LFA is het resultaat van tien jaar dromen, innoveren en ontwerpen, en is mede daardoor in staat grenzen te verleggen. De slanke, aerodynamisch gevormde carrosserie is daarvan een goed voorbeeld. Bij de eerste prototypes werd deze vervaardigd uit aluminium, maar zelfs dit lichtgewicht metaal werd te zwaar bevonden om het beoogde prestatiepotentieel te kunnen realiseren.

Mede daarom werd na intensief overleg besloten om het aluminium te vervangen met een speciaal ontwikkelde, ultralichte en toch zeer robuuste kunststof - Carbon Fibre Reinforced Plastic (CFRP). Om onze strenge kwaliteitseisen te kunnen garanderen ontwikkelden we voor dit unieke materiaal bovendien een eigen productieproces, in plaats van het bij een leverancier te kopen.

Detail achterlicht witte LFA

OM DE LFA TE KUNNEN BOUWEN, ONTWIKKELDEN WE ZELF EEN WEEFGETOUW OM CARBON FIBRE REINFORCED PLASTIC VOOR HET CHASSIS TE KUNNEN FABRICEREN.

EEN INVENTIEF MEESTERWERK

Lexus LFA motorblok V10

V10 POWER

Het hart van de LFA wordt gevormd door een handgebouwde, atmosferische V10. Deze is uitvoerig getest op de beroemde Nürburgring in Duitsland en bouwt zo snel toeren op dat een conventionele analoge toerenteller het niet bij kan houden. Zonder controle is veel vermogen echter nutteloos, reden waarom de V10 is gekoppeld aan een ultrasnelle, zestraps sequentiële automatische versnellingsbak.

Achterkant Lexus LFA met uitlaat in beeld

ART OF NOISE

Haruhiko Tanahashi, Chief Engineer voor de LFA, omschrijft het imposante motorgeluid van de auto als 'een hemelse brul'. Dat de LFA in staat is nekharen overeind te doen staan, is bepaald geen toeval. Samen met ervaren instrumentenmakers van Yamaha hebben de technici van Lexuservoor gezorgd dat de akoestische eigenschappen van de LFA minstens zo indrukwekkend zijn als zijn prestaties op de weg. Het geheim? Een aantal uniek gevormde ribben in het inlaatspruitstuk.

Interieur Lexus LFA rode stoel

OVER UW TOEREN

De elegante, laag gesneden cockpit van de LFA werd volledig met de hand afgewerkt, waarbij gebruik werd gemaakt van de beste materialen. Het instrumentarium omvat één enkele wijzerplaat - de digitale toerenteller. Net als een TFT-display van een laptop kan deze toerenteller, afhankelijk van de gekozen rijmodus, worden aangepast. Eenmaal in de high-performance sportmodus worden de getallen groter weergegeven, en draait de toerenteller in een iets andere positie, waardoor het rode toerengebied aan de bovenzijde komt te staan.

Net als elk ander meesterwerk wordt ook een V10 motor van Lexus met de hand gebouwd

HANDGEMAAKT

Net als elk ander meesterwerk wordt ook een V10 motor van Lexus met de hand gebouwd, om vervolgens te worden gesigneerd door de technicus die binnen het team voor de Lexus LFA verantwoordelijk is voor dit cruciale onderdeel. Hetzelfde team heeft met eindeloos geduld en uiterste precisie deze ongeëvenaarde supersportauto gebouwd. In hun streven naar perfectie zijn talloze innovatieve technieken en materialen ontwikkeld, die inmiddels ook hun weg beginnen te vinden in de overige modellen van de Lexus-range.

Achterkant detail Lexus LFA

BODY SCULPTING

De ontwikkeling van het unieke Carbon Fibre Reinforced Plastic (CFRP) heeft de LFA niet alleen esthetisch fraaier gemaakt, maar ook lichter en stijver. Het lage gewicht en de stevigheid van het materiaal heeft het getalenteerde designteam van Lexus geïnspireerd tot vormen en welvingen die met een metalen carrosserie niet mogelijk waren geweest. De L-Finesse designfilosofie heeft hiermee een extra dimensie gekregen.

Detailfoto remschijf Lexus LFA

BUITEN DE GEBAANDE PADEN

Om het enorme dynamische potentieel volledig te kunnen benutten, heeft de LFA een optimale gewichtsverdeling van 48:52 tussen voor- en achterzijde. Belangrijke componenten zijn zo laag mogelijk geplaatst, met als resultaat een ongeëvenaard laag zwaartepunt dat bijdraagt aan een rotsvaste wegligging.

Zijkant oranje Lexus LFA
Lexus detail oranje spiegel

IK KAN ME NIET HERINNEREN DAT IK OOIT IN ZO’N MAGNIFIEKE AUTO HEBT GEREDEN.

Jeremy Clarkson, Top Gear, BBC, February 2013

Lexus Cookiebeleid
Onze website maakt gebruik van cookies om u een optimale gebruikservaring te bieden. Als u hiermee akkoord gaat kunt u gewoon verder gaan. In ons cookiebeleid leest u meer over cookies en kunt u indien gewenst uw cookie-instellingen aanpassen.