2018 lexus cnn article img 001

LEXUS SLUIT PARTNERSHIP VOOR DIGITALE CONTENT MET CNN

  • Lexus gaat een samenwerking aan met CNN International Commercial (CNNIC) voor de ontwikkeling van nieuwe digitale content. Met dit partnership versterkt Lexus de eigen filosofie van Japanse gastvrijheid Omotenashi, een van de belangrijke merkwaarden, en de wereldwijde toepassing ervan in het luxe segment.

    MASTERS OF EXPERIENCE

    Met de door CNN Style gemaakte serie ‘Masters of Experience’ toont Lexus hoe de fijnste details bijdragen aan een uitzonderlijke beleving. Het programma brengt de jarenlange ervaring en het pure vakmanschap voor het voetlicht, belangrijke pijlers die onlosmakelijk verbonden zijn met het DNA van Lexus. Als merk heeft Lexus een filosofie die stoelt op de transformatie van functie naar emotie en van technologie naar creativiteit. Dit resulteert in een unieke rijbeleving waar prestaties en passie centraal staan, dit alles vanuit de gedachte van Omotenashi. Een van de belangrijkste principes van Omotenashi is het anticiperen op de behoefte van de mens, nog voordat deze behoefte ontstaat. Deze gedachte vormt de basis voor de klantbeleving bij Lexus. Een serie van zes video’s en acht multimedia presentaties omvat onder meer een gedetailleerd verslag van een menu met 32 gangen in het met drie Michelin-sterren bekroonde, Zweedse restaurant Fäviken. Ook maken de kijkers een reis aan boord van de Japanse Seven Star trein. De verhalen laten zien hoe kritische consumenten op zoek zijn naar nieuwe belevingen en hoe zij daarmee hun eigen wereld verrijken.
  • 2018 lexus cnn article img 002

    PIONEERING SPIRITS

    Met ‘Pioneering Spirits’ presenteert de inhouse studio van CNNIC een platform voor brandend content, waar bezoekers interactieve presentaties kunnen bekijken. Het platform toont verhalen van mensen en hun artistieke talent en vindingrijkheid, van Takumi vakmanschap en de 300 jaar oude techniek van handgemaakt Kiriko glas dat wordt gebruikt in de nieuwe Lexus LS, tot de slimme technologie die een nieuwe geluidsbeleving creëert.

    De gesponsorde en branded content wordt verspreid via digitale platforms van CNN, waarbij de doelgroep gericht wordt bereikt op social media. Een belangrijke rol in de campagne is weggelegd voor de nieuwe Lexus LS, een auto die is ontwikkeld vanuit een ware pioniersgeest en die nieuwe normen stelt voor premium auto’s in de toekomst. Deze campagne koppelt de nieuwe Lexus LS aan de storytelling en het wereldwijde bereik van CNN.

  • 2018 lexus cnn article img 003

    THE PRISM OF OMOTENASHI

    ‘We zijn trots op onze rol als strategische contentpartner van Lexus en dat we met Omotenashi als rode draad de luxueuze identiteit van Lexus als merk tot uiting kunnen brengen’, aldus Petra Malenicka, Senior Vice President Advertising Sales van CNN International Commercial, voor Europa en Noord- en Zuid-Amerika. ‘De veelzijdige combinatie van de storytelling van CNN, data-gedreven premium content en een groot bereik versterkt de reputatie van het merk Lexus bij de doelgroep in alle belangrijke markten.’