Lexus Onderhoud en reparatie

ONDERHOUD EN REPARATIE

Voor onderhoud en reparatie bent u bij de officiële Lexus dealer aan het juiste adres.

Lexus Red Carpet Treatment

RED CARPET TREATMENT

Ontdek welke bijzondere privileges we u als Lexus rijder aanbieden.

Lexus Garantie

LEXUS
GARANTIE

Onze solide garanties zorgen voor de zekerheid van onbezorgd rijplezier.

Lexus mobiliteits service

MOBILITEITS
SERVICE

Ook na aankoop van uw Lexus behandelen wij u als een zeer gewaardeerde klant.

Lexus navigatie updates en bluetooth systemen

NAVIGATIE EN
BLUETOOTH®

Alle informatie over Lexus navigatie updates en bluetooth®-systemen.

concept cars

CONCEPT
CARS

Ontdek onze meest bijzondere concepten en tal van nieuwe, innovatieve technologieën.

main menu lexus brand

INNOVATIEF
DESIGN

Ons design onderscheidt zich door zorgvuldig afgewogen elementen die in al onze modellen zichtbaar zijn.

hybrid cars

LEXUS
HYBRID DRIVE

Ontdek alles over de werking van onze innovatieve Lexus Full Hybrid Drive technologie.

Lees de visie missie en filosofie van Lexus in Nederland Bekijk ook onze vacatures

LEXUS IN
NEDERLAND

Lees de visie, missie en filosofie van Lexus in Nederland. Bekijk ook onze vacatures.

WERELDPREMIÈRE NIEUWE LUXURY
HYBRID LIMOUSINE LS 500h

BEKIJK DE ONTHULLINGSVIDEO VAN DE LS 500h

BEKIJK DE PERSCONFERENTIE VAN DE GENEVA MOTORSHOW

INLEIDING

Lexus onthult op de Autosalon van Genève de nieuwe LS 500h met zijn opvallende coupé-achtige design. Het design van de nieuwe Lexus LS 500h biedt de ruimte en het comfort van een premium sedan in het silhouet van een stijlvolle coupé. Dankzij het lage zwaartepunt konden de designers de LS een gestrekte vorm geven, waardoor de carrosserie laag boven de grond ligt. De motorkap en achterklep zijn werkelijk lager.

De luxury limousine heeft een gedurfd en onderscheidend coupé-design. Het design van de nieuwe Lexus LS 500h biedt de ruimte en het comfort van een premium sedan in het silhouet van een stijlvolle coupé. Dankzij het lage zwaartepunt konden de designers de LS een gestrekte vorm geven, waardoor de carrosserie laag boven de grond ligt. De motorkap en achterklep zijn werkelijk lager. De wielbasis is 35 mm langer dan die van de huidige verlengde Lexus LS 600h L.

Lexus rust zijn nieuwe topklasse limousine standaard uit met Lexus Safety System+, actieve veiligheidssystemen die ongevallen helpen voorkomen dan wel de gevolgen beperken met onder meer Pre-crash Safety, Rear Cross Traffic Alert and Breaking, Adaptive Cruise Control en Advanced Lane Keeping Assist. Een veiligheidsprimeur is de intuïtieve Pedestrian Detection met Active Steering. Als het systeem een voetganger detecteert en een aanrijding dreigt, remt de LS automatisch en stuurt hij om de voetganger heen zonder de rijbaan te verlaten. Nieuw is eveneens Lexus CoDrive. Dit is een geavanceerde rijassistentiesysteem dat de bestuurder ondersteunt bij het sturen op snelwegen.

LS 500h: STATE-OF-THE-ART TECHNOLOGIE

Het Multi Stage Hybrid systeem is een state-of-the-art technologie in de nieuwe Lexus LS 500h en combineert een 3,5 liter V6 Dual VVT-i benzinemotor met twee krachtige elektromotoren en een compacte, lichte lithium-ionbatterij. Het gecombineerde vermogen bedraagt 264 kW (359 pk).

Het innovatieve Multi Stage Hybrid systeem geeft de bestuurder het gevoel van een 10-traps automatische transmissie. Hierdoor reageert de LS 500h directer op de commando’s van de bestuurder. Het rijplezier staat op een hoger plan, terwijl het kenmerkende, soepele en efficiënte rijkarakter – waar Lexus om bekendstaat – is behouden. Bij hoge snelheden is bovendien het motortoerental lager dan ooit en kan men tot een snelheid van 140 km/uur volledig elektrisch rijden.

Mede hierdoor is de nieuwe LS 500h de stilste generatie LS ooit.

NIEUW PLATFORM: MEER RIJBELEVING

Het GA-L platform – dat met een kortere wielbasis zijn debuut maakte op de topklasse coupé LC 500(h) – is het stijfste platform dat Lexus ooit ontwikkelde. De ideale basis voor een betere ‘handling’ en nog meer comfort en stilte. Het lagere zwaartepunt en de lagere, meer centrale positie van motor en inzittenden hebben een positief effect op het comfort en de stabiliteit.

De bestuurder profiteert van meer dynamische rijeigenschappen. Standaard is het geavanceerde chassiscontrolesysteem Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM). Dit resulteert in een uitzonderlijk rijcomfort en verbeterde tractie, wendbaarheid en veiligheid. Voor extra wendbaarheid is de LS uitgerust met Lexus Dynamic Handling (LDH, vierwielbesturing). Optionele luchtvering en actieve stabilisatoren geven het toch al hoge rijcomfort van de LS 500h een extra dimensie.

JAPANS VAKMANSCHAP

Het weldadige interieur onderscheidt zich verder door het unieke vakmanschap van Lexus’ ‘Takumi’, ambachtslieden die op hun vakgebied excelleren.

Voorbeelden zijn de Shimamoku-houtpatronen die met handwerk en lasertechnologie zijn bewerkt, sfeerverlichting die geïnspireerd is op het licht van traditionele Japanse lantaarns, de mooiste ledersoorten en armsteunen die als het ware zweven naast het portier. Voor de portierbekleding vonden de interieurdesigners inspiratie in origami, de uit Japan afkomstige kunst van het vouwen van papier.

In het driedimensionale patroon van subtiele vouwen is het Lexus logo te herkennen. Bijzonder is dat het patroon er bij daglicht anders uitziet dan in het donker. Een ander exclusief kenmerk dat recht doet aan Lexus’ befaamde vakmanschap is de toepassing van authentiek Japans Kiriko-glas voor de decoratiepanelen.

OMOTENASHI

De Lexus LS 500h brengt het comfort en de kenmerkende, toegewijde Japanse gastvrijheid (Omotenashi) op een nog hoger plan. Zo zijn de voorstoelen op maar liefst 28 manieren verstelbaar en uitgerust met verwarmings- en ventilatie-elementen, evenals massagefuncties. Een ander voorbeeld is dat de bestuurder de auto en alle systemen kan bedienen vanuit de bestuurderstoel zonder zijn houding te veranderen. Als aanvulling op het 12,3-inch navigatiedisplay kan de LS worden uitgerust met het grootste kleuren Head-up Display op de markt (24-inch). Die projecteert belangrijke rijgegevens in het gezichtsveld van de bestuurder.

De bediening van het uitgebreide infotainmentsysteem is gebruiksvriendelijk en geïnspireerd op smartphones. De touchpad herkent voortaan ook handgeschreven karakters. Naar keuze is de LS achterin uit te rusten met een uiterst gerieflijke Ottoman-zetel die de meeste beenruimte ooit in een LS biedt. Voor een pure Businessclass-ervaring is de comfortstoel uitgerust met Japanse Shiatsu-massage, een voetensteun en is de leuning met maximaal 48 graden naar achteren verstelbaar. Het bijzonder stille en gerieflijke interieur van de LS 500h vormt een ideale ambiance voor het premium audiosysteem van onder meer Mark Levinson met 3D Surround Sound, dat in totaal 24 speakers omvat.

ULTIEM RIJCOMFORT

Multi Stage Hybrid geeft de bestuurder de beleving van een 10-trapsautomaat die voor een naadloze Lexus Hybrid Drive ervaring zorgt. De aandrijflijn omvat verder een 3,5-liter V6 Dual VVT-i benzinemotor en twee krachtige elektromotoren.

Het resultaat is een directere respons op het gaspedaal. De lineaire en continue vermogensopbouw die vrijkomt geeft meer rijplezier.

DE NIEUWE LEXUS LS:
TOPMODEL OPNIEUW UITGEVONDEN

RADICAAL NIEUW DESIGN MET HET SILHOUET VAN
EEN COUPE EN DE RUIMTE VAN EEN PRESTIGIEUZE SEDAN

Lexus onthult de volledig nieuwe, vijfde generatie LS. Het topmodel maakte zijn werelddebuut op de North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit. Hiermee herhaalt de geschiedenis zich; 28 jaar eerder presenteerde Lexus op diezelfde show de eerste generatie LS, de LS 400. Deze sedan in het topsegment markeerde de geboorte van het merk Lexus.

“Niet alleen symboliseert de nieuwe LS alles waar Lexus anno 2017 voor staat, hij vertegenwoordigt ook de nieuwste generatie luxueuze auto’s die ontwikkeld en gebouwd zijn volgens de allerbeste Japanse traditie”, zegt hoofd-engineer Toshio Asahi. “De Lexus LS gaat verder dan welk ander topmodel ook en overtreft alle verwachtingen die mensen van een topklasse limousine hebben.”

LAGER, BREDER,
LANGER – EN SPANNENDER

De nieuwe LS is langer en lager dan zijn voorganger. Het gedurfde design en het silhouet als van een stijlvolle coupé sluiten naadloos aan op Lexus’ nieuwste designtaal. De LS staat op een verlengde versie van het volledig nieuwe platform GA-L (Global Architecture for Luxury Vehicles); de LC staat op hetzelfde platform. Dat heeft een laag zwaartepunt en is het stijfste platform dat Lexus ooit ontwikkeld heeft. Het zet nieuwe standaarden wat betreft ‘handling’, rijcomfort en het maakt de nieuwe LS tot de stilste generatie ooit.

“De ambities waren torenhoog”, vervolgt Asahi. “Degene die een topmodel van Lexus wenst, wordt dagelijks omringd door ongebreidelde luxe. Consumenten die om te beginnen een uiterst scherp oog hebben voor authenticiteit. Die overtuig je niet met een conventioneel product.”

WEDERGEBOORTE VAN EEN TOPLIMOUSINE

Markeerde de originele LS de geboorte van het merk Lexus, nu onthult de vijfde generatie de meer dynamische richting van Lexus. Standaard is het geavanceerde chassiscontrolesysteem Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM). Dit resulteert in een uitzonderlijk rijcomfort en een verbeterde tractie, wendbaarheid en veiligheid. Voor extra wendbaarheid is de LS uitgerust met Lexus Dynamic Handling (LDH, vierwielbesturing).

Lexus heeft voor de vijfde generatie LS een volledig nieuwe 3,5-liter V6 met twin-turbo ontwikkeld. De benzinemotor levert de kracht van een V8 maar zonder het hogere verbruik dat hiermee gepaard gaat. Het vermogen bedraagt 310 kW/421 pk. Het maximumkoppel is 600 Nm. Vanuit stilstand accelereert de LS in 4,5 seconden naar 100 km/uur.

De aandrijfkrachten worden naar de achterwielen gestuurd via een 10-trapsautomaat. De schakeltijden zijn vergelijkbaar met die van een transmissie met dubbele koppeling. De automaat kan desgewenst met flippers aan het stuur worden bediend.

YET

“De LS is het topmodel van Lexus”, vertelt hoofddesigner Koichi Suga. “Meer dan welk ander Lexus model ook, belichaamt de LS de historie en identiteit van Lexus en alles waar het merk voor staat.” Lexus heeft een design gecreëerd dat de ogenschijnlijke tegenstellingen ‘ruimte’ en ‘coupé’ met elkaar verenigd.

Deze zogeheten ‘Yet’-designfilosofie heeft geresulteerd in de ruimte en het comfort van een traditioneel ‘three-box’-sedandesign, maar met het sierlijke silhouet van een stijlvolle coupé. In vergelijking tot zijn voorganger is de vijfde generatie LS met 15 millimeter verlaagd. De motorkap en de achterzijde liggen respectievelijk 30 en 41 millimeter lager bij het asfalt. De wielbasis is 35 millimeter langer dan van het vorige model (3.125 millimeter).

ENJOY THE SILENCE, OF MUSIC

Het geluid dat de LS produceert, is dusdanig getuned dat het sportief klinkt, zonder overduidelijk hoorbaar te zijn in het interieur. Active Noise Control detecteert geluidsfrequenties en zorgt ervoor dat bepaalde geluiden het interieur niet binnendringen door via de speakers van de audio een tegengeluid te produceren.

De Lexus LS is standaard uitgerust met een premium audio-installatie van de gerenommeerde producent Mark Levinson met wie Lexus al jaren samenwerkt. Optioneel is een 3D surround systeem leverbaar met speakers in de hemelbekleding en Remote Touch met smartphone-integratie voor een optimale gebruikerservaring.

GEAVANCEERDE VEILIGHEID

Lexus rust de LS standaard uit met de actieve veiligheidssystemen van Lexus Safety System+. Deze systemen helpen ongevallen te voorkomen dan wel de gevolgen hiervan te beperken. Aanwezig zijn onder meer Pre-crash Safety, Rear Cross Traffic Alert and Breaking, Adaptive Cruise Control en Advanced Lane Keeping Assist.

Een veiligheidsprimeur is Intuitive Pedestrian Detection met Active Steering. Op het moment dat de LS voor de auto een voetganger detecteert en een aanrijding dreigt, remt de LS automatisch af en stuurt hij om de voetganger heen zonder de rijbaan te verlaten. Het Head Up Display attendeert de bestuurder hierop. Lexus introduceert in de nieuwe LS tevens Lexus CoDrive. Een systeem dat de besturing overneemt en semi-autonoom rijden mogelijk maakt.

SPECIFICATIES

BASISSPECIFICATIES LEXUS LS

Motor: 3,5-liter V6, directe brandstofinspuiting, twin-turbo
Transmissie: 10-trapsautomaat
Vermogen: 310 kW/421 pk
Maximumkoppel: 600 Nm
Wielbasis: 3.125 mm
Lengte: 5.235 mm
Hoogte: 1.450 mm
Breedte: 1.900 mm
Wielen: 19- of 20-inch

Lexus Cookiebeleid
Onze website maakt gebruik van cookies om u een optimale gebruikservaring te bieden. Als u hiermee akkoord gaat kunt u gewoon verder gaan. In ons cookiebeleid leest u meer over cookies en kunt u indien gewenst uw cookie-instellingen aanpassen.