1. Modellen
  2. UX
  3. Veiligheid

VEILIGHEID

Veiligheid

LEXUS SAFETY SYSTEM + / 5-STERREN BIJ EURO-NCAP

De UX werd door Euro-NCAP beoordeeld met de maximale score van vijf sterren, en is standaard onder meer uitgerust met een schild van acht airbags. Zelfs na het bereiken van uw bestemming waakt de UX 300h nog over de veiligheid van medeweggebruikers: bij het openen van de portieren waarschuwt Safe Exit Assist de inzittenden voor achteropkomende auto's en fietsers.
Veiligheid

PRE-COLLISION SYSTEM / EMERGENCY STEERING ASSIST

De uitstekende resultaten in de crashtests van Euro-NCAP voor 'bescherming van kwetsbare verkeersdeelnemers' zijn een bekroning voor het veelgeprezen Lexus Safety System + (standaard voor elke UX).

Het verbeterde Lexus Pre-Collision helpt nu nog meer potentiële aanrijdingen te vermijden, zoals bij links- of rechtsaf slaan en verkeer dat plotseling invoegt. Wilt u een mogelijke aanrijding met een voetganger vermijden, dan helpt Emergency Steering Assist u met uw stuurbewegingen om de  UX 300h stabiel te houden, en om te voorkomen dat u onbedoeld uw rijbaan verlaat.

Veiligheid

DYNAMIC RADAR CRUISE CONTROL / ROAD SIGN ASSIST

Dit systeem maakt gebruik van een millimetergolf radar en een camera om een veilige afstand tot een voorligger te bewaren. Komt de voorligger tot stilstand, dan remt het systeem de UX 300h ook automatisch af. Zodra de auto weer wegrijdt, trekt ook uw UX weer op. Het systeem reageert snel op voor u invoegende auto's, in combinatie met Lane Trace Assist helpt het u in bochten bovendien een meer natuurlijke lijn te volgen. Road Sign Assist (RSA) geeft u nuttige informatie over verkeersborden en indien gekoppeld met Dynamic Radar Cruise Control kan de auto uw rijsnelheid automatisch aanpassen aan de op de verkeersborden aangegeven maximumsnelheid.

Het optionele Adaptive High-beam System (AHS) helpt voorkomen dat de koplampen van de UX 300h medeweggebruikers verblinden. De functie maakt gebruik van een camerasensor aan de bovenzijde van de voorruit om licht van tegenliggers op te merken, en om daar de verdeling van het licht uit de koplampen op af te stemmen. Elf onafhankelijke LED-chips in de koplampen worden in- of uitgeschakeld om de verlichte en niet verlichte gebieden zeer nauwkeurig te controleren. Zo worden tegenliggers, of bestuurders van auto's die voor u rijden, niet verblindt.