Nieuwe NX 450h Plug in Hybrid zet de toon

NIEUWE NX 450h+ PLUG-IN HYBRID ZET DE TOON

Het ligt voor de hand te denken dat iedere plug-in hybride hetzelfde is. Ze zijn uitgerust met een krachtige batterij waarmee je volledig elektrisch en emissievrij kunt rijden. Is de accu leeg voordat je je bestemming hebt bereikt, dan schakelt de auto over op de verbrandingsmotor om het laatste stuk af te kunnen leggen. Thuis, op kantoor of bij een openbaar oplaadpunt plug je de auto vervolgens weer in om hem op te laden.

  • In essentie klopt dit allemaal, maar dat je met geavanceerde technologie nog veel meer kunt bereiken bewijst de nieuwe NX 450h+, de eerste plug-in hybride van Lexus.

  •         2021 029 IMG 07

    TOONAANGEVEND

    Lexus heeft inmiddels ruim 15 jaar aan expertise opgebouwd op het gebied van luxueuze elektrisch aangedreven auto’s. Met de nieuwe NX 450h+ heeft Lexus de lat opnieuw hoog gelegd – op het gebied van prestaties, efficiency en de afstand die een plug-in hybride volledig elektrisch kan afleggen.

  •         2021 029 IMG 02

    KRACHTIG EN EFFICIËNT

    In de volledig elektrische modus bedraagt de actieradius van de NX450h+ tussen de 70 en 74 km (volgens WLPT). In de stad kan de elektrische range oplopen tot wel 89-97 kilometer. Tel daar het brandstofverbruik van 0,9-1,1 l/100 km en de CO2-uitstoot van 21-25 g/km bij op en we hebben het over een van de schoonste auto’s in zijn klasse. In de volledig elektrische modus bereikt de NX 450h+ snelheden tot wel 135 km/u en een sprint naar 100 km/u duurt 7,7 seconden.

  •         2021 029 IMG 04

    INNOVATIEVE TECHNIEK

    De NX 450h+ levert ook topprestaties zonder resterende accucapaciteit. Normaal gesproken springt de verbrandingsmotor dan bij, met als gevolg een toename van het brandstofverbruik en daarmee ook de uitstoot. De NX 450h+ doet een beroep op zijn innovatieve techniek en schakelt over op zijn volledig hybride elektrische vermogen.

  •         2021 029 IMG 08

    20 PROCENT ZUINIGER

    De geavanceerde plug-in hybridetechnologie van Lexus maakt dit allemaal mogelijk. De aandrijflijn bestaat uit een 4-cilinder 2,5-liter hybridemotor en een oplaadbare lithium-ion accu met een capaciteit van 18 kWh. Het volledig opladen van de accu bij een 230V/32A-aansluiting met 6,6 kW lader duurt ongeveer 2,5 uur. Dankzij zijn zelfopladende eigenschappen is de NX 450H+ ook zonder resterende accucapaciteit ongeveer 20 procent zuiniger dan zijn directe concurrenten.

  •         2021 029 IMG 03

    EEN ECHTE SUV

    Het gebruik van deze geavanceerde aandrijflijn doet geen afbreuk aan zijn uitgesproken SUV-capaciteiten. De NX 450h+ is standaard uitgerust met e-Four vierwielaandrijving. Een extra elektromotor op de achteras springt bij wanneer de situatie daar om vraagt.

  •         2021 029 IMG 05

    NX 350h

    Naast de NX 450h+ is er de nieuwe Lexus NX 350h. Deze heeft Lexus Hybrid technology van de vierde generatie aan boord. Het nieuwe model heeft een systeemvermogen van 179 kW/244 pk en is daarmee 24 procent krachtiger dan zijn voorganger. De acceleratie van 0-100 km/uur duurt 7,7 seconden. Meer vermogen gaat ook hier niet gepaard met een toename in het verbruik. Officiële cijfers tonen een daling van de CO2-uitstoot aan van 20%.