1. Kopen & aanbiedingen
  2. Private lease
  3. Digitale aanvraag
Snel, makkelijk en veilig

Uw digitale aanvraag

Met het digitale aanvraagproces kunt u snel, makkelijk én veilig uw aanvraag voor een private lease doorlopen en gegevens aanleveren met DigiD. Zo weet u snel waar u aan toe bent. U kunt het proces zowel thuis als bij de dealer in de showroom doorlopen, wat bij u het beste past.

  • De voordelen 

    • Volledig online proces
    • Niet meer op zoek naar losse papieren en documenten
    • Uw gegevens zijn altijd actueel en correct
    • Snel, makkelijk én veilig
  • Wat heeft u nodig?

    • Mobiele telefoon waarop u e-mails kunt ontvangen
    • Gebruikersnaam en wachtwoord van uw DigiD
    • Mobiel Bankieren app (om uw contract te ondertekenen)
    • Ockto-app (voor het ophalen van de vereiste persoonlijke en financiële gegevens)

Ockto-app

Ockto (Opens in new window) is een door de overheid goedgekeurde service waarmee u veilig financiële gegevens kunt ophalen en verzenden. Via een beveiligde verbinding worden deze gegevens overgedragen aan Toyota Financial Services en niet door Ockto opgeslagen. Deze manier van gegevens ophalen wordt veel gebruikt door banken en hypotheekverstrekkers.

  • Uitleg digitale aanvraag

  • Explanation digital application 

Hoe werkt een digitale aanvraag?
 

1. Maak een account aan in de Mijn Contract-omgeving

Nadat u de aanvraag hebt ingediend, ontvangt u een e-mail van Toyota Financial Services met een uitnodiging om een account aan te maken in de Mijn Contract-omgeving. Dit is uw persoonlijke digitale omgeving. Hierin staat informatie over uw aanvraag, de auto én hier levert u de vereiste gegevens aan om uw aanvraag af te ronden.
 

2. Aanvraag starten

In de Mijn Contract-omgeving (Opens in new window) kiest u voor het digitaal aanleveren van uw gegevens om verder te gaan met uw aanvraag.
 

3. Gegevens aanleveren

Scan de QR-code en download de Ockto-app met uw smartphone of tablet en log in met uw DigiD-gebruikersnaam en -wachtwoord. Via Ockto logt u met DigiD in bij verschillende (overheids)instanties om de vereiste persoonlijke en financiële gegevens op te halen. Dit gebeurt via de Ockto-app en niet direct via de DigiD-app. Doet u de aanvraag samen met uw partner? Dan moet ook de partner gegevens aanleveren via Ockto met behulp van DigiD.
 

4. Beoordeling gegevens

Zodra u de gegevens hebt opgehaald en met ons hebt gedeeld, wordt een besluit genomen over uw aanvraag. U ziet direct de uitkomst van uw aanvraag en ontvangt daarover een e-mail. De mogelijke uitkomsten zijn:

  • Uw aanvraag is goedgekeurd. U krijgt via e-mail bericht dat u digitaal het contract kan ondertekenen in de Mijn Contract-omgeving.
  • Er zijn aanvullende gegevens nodig. U krijgt via e-mail bericht dat er aanvullende gegevens nodig zijn; deze levert u via de Mijn Contract-omgeving aan.
  • Uw aanvraag is afgewezen. Op basis van de door u aangeleverde financiële gegevens kunnen wij u geen contract aanbieden.
     

5. Contract ondertekenen

Als uw aanvraag is goedgekeurd, tekent u digitaal uw contract in de Mijn Contract-omgeving. Dit doet u met behulp van iDIN via de Mobiel Bankieren app. Als uw contract klaarstaat om te ondertekenen, ontvangt u een bericht per e-mail.

iDIN

Documenten en contracten voor een lening of private lease moeten worden ondertekend. Dit kan ook digitaal. Met uw Mobiel Bankieren app ondertekent u het document via iDIN (Opens in new window). Er worden met iDIN geen bankgegevens verstuurd. Door met iDIN te ondertekenen bevestigt u uw identiteit.

Veelgestelde vragen

Om uw aanvraag te beoordelen, hebben we gegevens nodig. We vragen eenmalig inzicht in de betaalrekening waarop salaris of ander inkomen wordt gestort, evenals de woonlasten. Deze kunnen afkomstig zijn van verschillende rekeningen bij diverse banken. We hebben geen gegevens nodig van spaar- en/of beleggingsrekeningen.
 

U kunt uw gegevens op twee manieren aanleveren: via Ockto, de digitale route, of door uw documenten handmatig te uploaden in de Mijn Contract-omgeving. Ongeacht de route die u kiest, vragen we u om de belangrijkste inkomsten en structurele lasten te delen.
 

Als u ervoor kiest om uw gegevens handmatig te uploaden, vragen we u om 3 rekeningafschriften te delen. Via Ockto krijgen we eenmalig inzicht in uw gegevens, waarbij alleen de vereiste informatie wordt gedeeld voor het beoordelen van uw aanvraag. Dit betreft uw inkomen en uw vaste lasten, zoals huur/hypotheek, eventuele aflossingen van studieschulden, of maandelijkse alimentatie.

Er wordt geen informatie opgeslagen door Ockto. Zodra u de informatie hebt doorgegeven aan Toyota Financial Services, blijft er geen informatie bewaard op het Ockto platform. Ook als Ockto wordt afgesloten, wordt alle informatie uit het Ockto platform direct verwijderd.

Ockto vraagt na uw toestemming (financiële) gegevens op bij verschillende (overheids)instanties. Met deze informatie kan (label) Financial Services een financieel profiel van uw huishouden maken.
 

  • Mijn Overheid
    Bij de website Mijnoverheid.nl verzamelt u met de Ockto-app onder andere informatie uit de Basisregistratie Personen (BPR), het Kadaster en het WOZ-waardeloket.
     
  • Belastingdienst
    U haalt de Vooraf Ingevulde Aangifte (VIA) op bij de Belastingdienst. Hierin staan gegevens over uw huishouden, inkomen, bezittingen en schulden. Dit is precies dezelfde informatie die al vooraf is ingevuld bij het doen van uw jaarlijkse belastingaangifte.
     
  • UWV
    Bij het Uitvoeringsinstituut Werknemers Verzekeringen (UWV) haalt u uw actuele werkgever en salaris op. Uw werkgever moet iedere maand van u als werknemer opgeven wat u hebt verdiend.
     
  • Mijnpensioenoverzicht.nl
    U haalt al uw pensioen aanspraken op bij Mijnpensioenoverzicht.nl. Alle pensioenuitvoerders zijn verplicht deze gegevens aan u beschikbaar te stellen.
     
  • DUO
    Bij de website Duo.nl verzamelt u met de Ockto-app informatie over de hoogte van uw eventuele studieschuld en uw maandelijkse aflossing. Als u geen studieschuld (meer) hebt, dan wordt dit gedeeld.
     
  • Rijbewijsregister RDW (RBR)
    Bij het RBR haalt Ockto gegevens op over uw rijbewijs en de geldigheid. Het is voor de hoofdcontractant verplicht om in het bezit te zijn van een geldig Nederlands rijbewijs.
     
  • Banktransacties
    Ockto vraagt toestemming tot het eenmalig ophalen van banktransacties van de laatste 3 maanden. Hierbij wordt gekeken naar inkomsten en structurele lasten, zoals huur of hypotheek. Staan uw inkomsten en lasten op meerdere rekeningen? Dan is het belangrijk dat u beide rekeningen deelt via de Ockto-app. Spaar- of beleggingsrekeningen hoeft u niet te delen.

Bent u gehuwd, geregistreerd partner of samenwonend? Dan heeft u de keuze om samen met uw partner de aanvraag in te dienen. U bent hiertoe niet verplicht. Het kan verstandig zijn om de aanvraag direct samen met uw partner in te dienen, omdat in de financiële toetsing dan rekening wordt gehouden met beide inkomens. Dit vergroot de kans op een positieve beoordeling van de aanvraag. Wel worden jullie dan beiden geregistreerd bij het BKR.
 

Kiest u er in eerste instantie voor om uw aanvraag alleen in te dienen en wordt vastgesteld dat het op basis van alleen uw inkomen niet mogelijk is om u een leasecontract aan te bieden, dan heeft u altijd de mogelijkheid om uw aanvraag alsnog samen met uw partner in te dienen. U moet uw aanvraag dan echter wel volledig opnieuw opstarten.
 

Als u de aanvraag samen met uw partner doet, wordt uw partner gevraagd dezelfde gegevens te delen.

Zeker, u heeft altijd inzicht in welke gegevens u met ons deelt. Voordat u de gegevens verstuurt, kunt u inzien welke gegevens aan Toyota Financial Services worden verzonden. Na uw akkoord worden de gegevens gebruikt om te toetsen of u verantwoord een contract kunt afsluiten. Of u de informatie doorstuurt, bepaalt u helemaal zelf. Zodra u Ockto afsluit, worden alle verzamelde gegevens bij Ockto verwijderd.

Nee, helaas is dat nog niet mogelijk. U kunt de Ockto-App alleen gebruiken met uw DigiD-gebruikersnaam en -wachtwoord.

U kunt uw DigiD-gebruikersnaam niet opvragen of wijzigen. Wijzigen kan alleen als u een nieuwe DigiD aanvraagt.

Heeft u een geactiveerde DigiD en wilt u uw huidige wachtwoord wijzigen?
 

1. Log in via mijn.digid.nl (Opens in new window).

2. Klik op “Wachtwoord wijzigen”.

3. Vul uw oude wachtwoord in en vul daarna uw nieuwe wachtwoord in.