PRESTATIES

Prestaties

LEXUS FULL HYBRID AANDRIJFLIJN VAN DE 5E GENERATIE

De nieuwe Full Hybrid technologie van de UX 300h combineert een zeer efficiënte 2,0 liter benzinemotor met een krachtige elektromotor, waarmee het gecombineerde vermogen toeneemt tot 199 pk. Een nieuw ontwikkelde lithium-ion batterij combineert nog snellere en soepelere acceleratie met een voortreffelijke brandstofefficiency en hybride rijcomfort, zonder zorgen over uw actieradius. Tijdens het optrekken en bij lage snelheden zorgt de krachtige elektromotor op de vooras (en een tweede elektromotor op de achteras van uitvoeringen met All-Wheel Drive) voor aandrijving van de UX 300h. In deze situatie rijdt u volledig elektrisch.
Prestaties

VERBETERDE HYBRIDE TRANSAXLE

Deze nieuwe hybride transmissie verbindt de benzinemotor meer een elektromotor/dynamo en heeft 25 procent minder interne wrijving dan vorige generaties van de Lexus hybride technologie. Het resultaat is een verder verbeterde brandstofefficiency, nóg stiller rijcomfort en betere prestaties. De  Sequential Shiftmatic transmissie remt in zes stappen soepel af op de motor en geeft daarbij een schakelgevoel dat vergelijkbaar is met een handgeschakelde transmissie. Ook het gewicht van de transaxle is met 20 procent verlaagd.

De nieuw ontwikkelde lithium-ion batterij is compacter en lichter en heeft desondanks 15 procent meer vermogen dan de vorige nikkel-metaal hydride batterij. Het resultaat: een superieur accelerend vermogen en een verder verbeterde brandstofefficiency. De plaatsing van de batterij onder de achterbank van de UX 300h houdt het royale laadvolume intact, en draagt tegelijkertijd bij aan het lage zwaartepunt van de auto.

Het verbeterde E-FOUR AWD systeem met een 30 kW sterke elektromotor op de achteras verbetert bij zware rijomstandigheden de wegligging en prestaties. Voor meer controle draagt een nieuw shift-by-wire systeem bij aan een plezierige en trefzekere bediening. Een optimale verdeling van de aandrijfkracht over de voor- en achteras maakt het weggedrag nog stabieler - zelfs op steile hellingen en gladde wegen - en heeft daarbij een lager brandstofverbruik dan conventionele systemen voor vierwielaandrijving.