1. Modellen
  2. UX 300e
  3. Veiligheid

VEILIGHEID

Veiligheid

PRE-COLLISION SYSTEM

Het Pre-Collision System (PCS) van de UX registreert zelfs overdag voetgangers en is in staat om in het donker ook fietsers te detecteren. Dit is te danken aan een gevoeligere camera om het aantal verkeersongevallen in het donker terug te dringen. Daarnaast is het dekkingsgebied van de millimetergolf radar verbreed, waardoor het systeem nu overdag ook fietsers opmerkt. Heeft het systeem eenmaal bepaald dat de kans op een aanrijding groot is, dan treden automatisch de remmen in werking.
Veiligheid

DYNAMIC RADAR CRUISE CONTROL

Dynamic Radar Cruise Control (DRCC) maakt gebruik van dezelfde sensor en camera als het pre-collision system om een veilige afstand tot een voorligger te bewaren.. Komt de voorligger tot stilstand, dan remt het systeem de UX 300e ook automatisch af. Zodra de auto weer wegrijdt, trekt ook uw UX weer op. Hiermee maakt DRCC het werk voor de bestuurder gemakkelijker, met name in situaties van langzaam rijdend verkeer.

Lane Tracing Assist (LTA) helpt u als bestuurder om in het midden van de rijbaan te blijven. Het systeem werkt bovendien in scherper bochten dan de voorgaande generatie. Zodra LTA bemerkt dat de UX zijn rijbaan verlaat, dan helpt het systeem de bestuurder om op koers te blijven.

Het veiligheidsniveau in de UX 300e wordt verder verhoogd met de aanwezigheid van acht airbags. Dit zijn onder meer front airbags voor de bestuurder en passagier, knie-airbags, zijairbags, voor- en achter- en gordijnairbags die de volledige zijkant van de auto beslaan.