Lexus LC Convertible

Óók in de wind

Iedereen die wel eens in een cabrio heeft gereden, kent het gevoel: de wind wappert door je haar, en je voelt je dankzij het open dak dichter bij de wereld om je heen. Maar zodra je het dak opendoet, wil je het niet koud hebben en minder comfort ervaren.

Met de nieuwe LC Convertible heeft Lexus zich tot het uiterste ingespannen om ervoor te zorgen dat je niets inlevert op het gebied van comfort zodra je het dak opent. De doelstelling? Genieten van een verfrissende bries, zónder dat je het koud hebt. Of je nu een zonovergoten rit langs de kust maakt of door de besneeuwde Alpen toert.
LEXUS LC CONVERTIBLE

Ideale temperatuur

Het interieur van de Lexus LC Convertible is een compleet andere omgeving zodra het dak open is. Maar ook dan zorgt Lexus Climate Concierge voor de juiste temperatuur. Een speciale sensor in het dak detecteert automatisch of de temperatuur in het interieur omhoog- of omlaaggaat en past hier vervolgens de klimaatbeheersing op aan. Hierbij wordt rekening gehouden met de hoeveelheid zonlicht, de buitentemperatuur en de snelheid waarmee gereden wordt. Op die manier berekent Lexus Climate Concierge de ideale temperatuur.
LEXUS LC CONVERTIBLE

Climate concierge

Lexus Climate Concierge is speciaal voor het open rijden met de LC Convertible aangepast voor een coördinerende werking van de automatische airconditioning, het verwarmbare stuur, de verwarmbare stoelen en de nekverwarmers in de hoofdsteunen van de stoelen. De luchtstroom van de airconditioning is iets verhoogd zodat ook de handen van de bestuurder op het stuurwiel warm blijven zodra het dak opengaat.

Is de passagiersstoel niet bezet? Dan wordt de verwarming hier automatisch uitgeschakeld om energie te besparen. Al deze eigenschappen sluiten aan op Lexus' omotenashi-filosofie. Die staat voor weldadig comfort en ongekende gastvrijheid.
  • WINDDEFLECTOR EN OPTIONEEL WINDSCHERM

    Achter de achterbank van de LC Convertible is standaard een transparante winddeflector gemonteerd, die de ongewenste luchtstroom onderdrukt. Dit zorgt voor minder geluidsoverlast, waardoor met open dak een normaal gesprek voeren mogelijk is zolang je maximaal 60 km/u rijdt. De luchtstroom rond de gezichten van de inzittenden wordt dankzij deze deflector met ongeveer 20 procent verminderd. Het optionele windscherm vermindert de luchtstroom rond het hoofd van inzittenden met zo'n 67 procent bij een snelheid van 100 km/u.