1. Ontdek Lexus
  2. News
  3. The Art of Feeling More
Een leerzame kijk op de trends 2022

Lexus publiceert 'The Art of Feeling More'

Ter ere van de introductie van de compleet nieuwe NX onthult Lexus de nieuwe prioriteiten van de moderne samenleving, waarin meer voelen een vorm van kunst is.

In samenwerking met wereldwijde trendwatcher WGSN publiceert Lexus een uitgebreid onderzoek naar de samenleving die na de pandemie langzaam weer open gaat, met trends en gedragingen die gedurende de afgelopen 18 maanden zijn ontstaan en de verschuiving van prioriteiten onder verschillende generaties.

Een belangrijke uitkomst van het rapport is dat mensen meer dan ooit belang hechten aan beleving. Na deze lange periode van collectieve zintuiglijke armoede, willen we nu vooral elk moment weer meer voelen - van uitgebreid koken voor familie en vrienden tot de ontwikkeling van augmented biologie en Internet 3.0, tot meer eenvoudige genoegens als dansen en uitgaan.

Zorgen over migratie als gevolg van milieuproblematiek en economische factoren, hebben geleid tot een schatting dat zo'n 10% van alle grote Europese steden de komende dertig jaar ongeveer een kwart van de bevolking zullen verliezen. Een van de aspecten van het onderzoek is hoe planologen deze uitstroom kunnen beteugelen door steden te verbeteren.

Naar verwachting zal ook onze vakantiebehoefte drastisch veranderen. Ongeveer 60% van de ondervraagden geeft aan om op de volgende reis drukke plaatsen te vermijden. Maar welke bestemmingen blijven dan wel aantrekkelijk voor consumenten? In ruimtetoerisme zal in 2030 naar verwachting € 2,5 miljard omgaan, maar is deze buitenaardse beleving voor iedereen bereikbaar?

The Art of Feeling More, het onderzoek dat Lexus publiceert ter ere van de introductie van de nieuwe NX, laat zien wat we echt willen van het leven en de producten die we kopen: verbinding voelen. De NX doet dit via een state-of-the-art en gebruiksvriendelijk bedieningsconcept. een ergonomisch hoogstaand interieur en volledige aandacht voor duurzame, krachtige prestaties en comfort.

WGSN is al meer dan 20 jaar actief als trendwatcher en werkt voor een aantal van 's werelds meest vooraanstaande merken. Het bedrijf beschikt over een uitgebreid netwerk van experts, heeft vestigingen in 15 verschillende regio's en geeft feiten en inspiratie aan een community van meer dan 43.000 productontwerpers en opiniemakers in 32 landen. Dit maakt WGSN tot de ideale partner voor Lexus, om voorbij te gaan aan de waan van de dag en zo te ontdekken wat echt belangrijk is in een wereld die steeds sneller verandert.

Als onderdeel van het rapport vroeg Lexus vier 'Smaakmakers' om te reageren op de resultaten en zo een intrigerend beeld te schetsen van de toekomst voor hun specifieke disciplines: het aanstormende Engelse modetalent Daniel W. Fletcher, De in Parijs woonachtige fotograaf Floriane de Lassée, de Oekraïense balletdanser Oleg Ivenko en de Italiaanse journalist en culinaire superster Benedetta Parodi.

Op basis van de goed geïnformeerde voorspellingen van de Smaakmakers, onderzoek van wetenschappers en sociologen en een uitgebreid overzicht van wat we kopen en waar we plezier aan beleven, geeft het onderzoek inzicht in de veranderende samenleving. Dit geeft Lexus de mogelijkheid om van meerwaarde te zijn voor eenieder die plaatsneemt achter het stuur van de nieuwe NX. Meer voelen is daadwerkelijk een vorm van kunst.