Nieuwe batterijtechnologie
De nieuwste hybride- en plug-in hybridemodellen van Lexus zijn voorzien van compacte en lichte batterijen. Daardoor hebben ze geen negatieve invloed op de ruimte aan boord of het laadvermogen. Bovendien zorgen deze batterijen voor een hoge efficiëntie. In de hybridemodellen van de nieuwe Lexus RX debuteert de bi-polaire nikkelmetaal hydridebatterij. Het belangrijkste van deze nieuwe technologie: opladen gaat nog sneller en de batterijcellen zijn 70% krachtiger dan een vorige generatie batterijcel van hetzelfde formaat. Dat betekent meer kracht, zonder dat er een grotere batterij nodig is.
Ook de volledig elektrische Lexus modellen maken gebruik van geavanceerde batterijtechniek. Zo heeft de Lexus RZ 450e een 71,4 kWh batterijpakket met een gemiddeld stroomverbruik van 16,8 kWh/100 km, goed voor een actieradius van maximaal 440 km (WLTP). Geen enkele andere auto in zijn segment kan daar aan tippen. Voor de volgende generatie batterijen onderzoekt Lexus de verdere mogelijkheden van lithium-ion, maar ook die van solid-state-batterijen. Dat belooft wat.