1. Ontdek Lexus
  2. Safety
Technologie

Veiligheid Lexus

Uw veiligheid is onze prioriteit. Lexus Safety System + leidt een nieuw tijdperk van ongevalpreventie in, om u, uw passagiers en inzittenden van andere auto's voor onheil te behoeden. Door uw rijvaardigheid aan te vullen en te bekrachtigen, biedt Lexus Safety System + u de gemoedsrust waarmee u met een vertrouwd gevoel aan uw rit begint.

01

LEXUS SAFETY SYSTEM +

Lexus Safety System + vormt onze nieuwste mijlpaal in autoveiligheid en is het resultaat van decennia van innovaties en diepgravend onderzoek naar de oorzaken van ongevallen. Lexus Safety System + richt zich door middel van vijf innovatieve systemen op de drie belangrijkste terreinen van ongevalpreventie: frontale aanrijdingen, onbedoeld verlaten van de rijstrook en nachtelijke ongelukken.
02

VEILIGHEIDSVOORZIENINGEN VOOR ASSISTENTIE BESTUURDER

Of u nu aan het inparkeren bent of van rijstrook gaat wisselen, een ervaren bestuurder is zich altijd bewust van zijn omgeving. Lexus heeft deze neiging om uw zintuigen op scherp te stellen met intuïtieve voorzieningen verbeterd om uw bestuursvaardigheid te optimaliseren.
03

VEILIGHEIDSVOORZIENINGEN VOOR ASSISTENTIE BESTUURDER

Of u nu aan het inparkeren bent of van rijstrook gaat wisselen, een ervaren bestuurder is zich altijd bewust van zijn omgeving. Lexus heeft deze neiging om uw zintuigen op scherp te stellen met intuïtieve voorzieningen verbeterd om uw bestuursvaardigheid te optimaliseren.
TECHNOLOGIE

INTELLIGENTE RIJASSISTENTIE

Lexus Safety System + werkt intuïtief en intelligent om u te assisteren en beschermen, voor helder inzicht en betrouwbaar weggedrag.
TECHNOLOGIE

Lane Departure (LDA) met Lane Tracing Assist

Om op snelwegen maar ook in druk spitsverkeer te zorgen voor een nog soepeler weggedrag, kunt u de dynamische cruisecontrol met radar inschakelen waarbij Lane Tracing Assist zorgt dat de auto in het midden van de rijstrook blijft, met zelfs bij flauwe bochten minimale koerswijzigingen.
TECHNOLOGIE

AUTOMATIC HIGH BEAM (AHB)

Automatic High Beam (AHB) beschikt over sensoren die het grootlicht uitschakelen zodra een andere auto nadert. Hierdoor kunt u 's nachts ontspannen rijden zonder andere bestuurders te verblinden.

TECHNOLOGIE

Pre-Collision System met voetgangersherkenning, actieve stuurassistent en botspreventie schuin van voren.

PCS voor de Lexus LS is geoptimaliseerd met ongeëvenaarde technologie om aanrijdingen te vermijden, met onder meer voetgangerherkenning, actieve stuurassistent en botspreventie schuin van voren.
TECHNOLOGIE

Dynamic Radar Cruise Control (DRCC)

Dankzij DRCC kunt u ontspannen met gelijkmatige snelheid rijden met een veilige afstand tot de auto voor u. Mocht uw auto te dicht bij uw voorligger komen, dan zal worden afgeremd om een veilige afstand te bewaren.
TECHNOLOGIE

ROAD SIGN ASSIST (RSA)

Alle verkeersborden worden herkend en weergegeven op uw display. Zo bent u verzekerd van alle essentiële weginformatie op uw route.
TECHNOLOGIE

Lane Departure (LDA) met Lane Keeping Assist

LDA helpt u binnen de rijstrook te blijven door een lichte trilling zodra de auto van koers raakt, en geeft subtiele audiovisuele signalen om u weer op koers te krijgen.

 

TECHNOLOGIE

BLIND SPOT MONITOR

Ondervang de beperkingen van uw zicht rondom de auto. Een monitor attendeert de bestuurder op obstakels die wellicht in de spiegels niet worden waargenomen, om u volledig bewust te maken van de omgeving van uw auto en om met maximaal vertrouwen te kunnen manoeuvreren.

 

TECHNOLOGIE

Geavanceerde parkeerassistentie

Parkeer uw auto overal met het volste vertrouwen. Onze parkeerassistentievoorzieningen behoeden uw auto door uw alertheid te optimaliseren, u direct opmerkzaam te maken op obstakels en indien nodig de remmen te bedienen.

 

TECHNOLOGIE

Adaptieve en tweetraps Adaptive High-Beam Systems (AHS)

Automatic High Beam is verbeterd met Adaptive High Beam dat gebruikmaakt van een camera die bovenin de auto is geplaatst om voor- en tegenliggers te detecteren en automatisch de lichtverdeling te optimaliseren; de weg voor u wordt zo verlicht zonder andere weggebruikers te verblinden. Het tweetraps Adaptive High Beam is een verdere verbetering van Adaptive High Beam dat zorgt voor een effectievere lichtbundel.
TECHNOLOGIE

LEXUS CODRIVE

Lexus CoDrive ondersteunt uw persoonlijke rijstijl. Naast dynamische cruisecontrol met radar, verkeersbordherkenning en waarschuwingen voor kruisend verkeer, biedt de Lexus LS ook nieuwe technologie die u ervoor zorgt dat u midden op uw rijstrook blijft.
TECHNOLOGIE

Waarschuwingen voor kruisend verkeer

Nader elke kruising met vertrouwen. Wanneer u de kruising bereikt, zult u op kruisend verkeer worden geattendeerd.

 

LEXUS SAFETY SYSTEM +A

Lexus zet de grootst mogelijke stap naar een wereld waarin geen verkeersongevallen meer plaatsvinden. Lexus Safety System +A is exclusief leverbaar voor de Lexus LS en staat garant voor rijassistentie van een ongekend niveau. Ons meest geavanceerde veiligheidsysteem is gebaseerd op de vijf pijlers van Lexus Safety System +, met ongeëvenaarde technologie om het rijplezier te verhogen en gevaar te elimineren.

Rij MONO

Voor veilig rijden helpt het natuurlijk ook om afleiding in de auto te voorkomen. Denk aan de overheidscampagne MONO. Afleiding van de telefoon zorgt ervoor dat je veel minder snel reageert op gevaarlijke situaties. Het is dan ook een belangrijke oorzaak voor verkeersongevallen. Het risico op een ongeval neemt bij telefoongebruik zelfs met 25 procent toe. Zet je telefoon tijdens het rijden dus gewoon even op stil, zodat je niet wordt afgeleid door binnenkomende berichtjes.

* Houdt u er rekening mee dat de werking van het Pre-Collision System ten gevolge van diverse wegomstandigheden, weersomstandigheden, de staat van de auto, bediening door de bestuurder of voetgangers en fietsers soms niet aan de verwachtingen voldoet. Alleen de bestuuder draagt zorg voor veilig weggedrag. Informeer bij uw dealer naar de voorzieningen die leverbaar zijn.

** De weergave van mensen en obstakels op het display kan afwijken van de werkelijke positie en afstand. Vertrouw niet volledig op het display en controleer met eigen ogen of u veilig kunt manoeuvreren.