1. Lexus rijders
  2. Service & Onderhoud
  3. Terugroepacties
SNELLE LINKS
SNELLE LINKS
Veiligheid

Terugroepacties

We streven ernaar dat alle auto's die in aanmerking komen voor een terugroepactie zo snel en efficiënt mogelijk worden gecontroleerd. De veiligheid van onze klanten is onze hoogste prioriteit.

1. CONTROLEER OF UW AUTO IN AANMERKING KOMT VOOR EEN TERUGROEPACTIE

Voer uw Voertuig Identificatie Nummer (VIN) in de Terugroepactie Checker. Of log in om te zien of uw auto in aanmerking komt voor een terugroepactie.

2. MAAK EEN AFSPRAAK

Zorg dat u een afspraak maakt bij uw Lexus-dealer. Kies een datum en tijdstip die u het beste uitkomen.

3. BRENG UW AUTO VOOR REPARATIE

Uw Lexus-dealer controleert uw auto om er zeker van te zijn dat deze veilig en volledig rijklaar is.

Gebruik de terugroepactie checker, log in of neem contact op met uw Lexus-dealer om te zien of uw auto in aanmerking komt voor een terugroepactie.

VEELGESTELDE VRAGEN 

Een terugroepactie wordt meestal geïnitieerd door de fabrikant om een mogelijk veiligheidsprobleem van een product op te lossen. Er worden voor de meest uiteenlopende producten terugroepacties opgezet, van voeding en speelgoed tot elektronica en gereedschap. Jaarlijks worden om uiteenlopende redenen miljoenen producten teruggeroepen. Lexus is hierop geen uitzondering. Wij waken over de veiligheid van onze klanten en streven er dan ook naar dat een eventuele terugroepactie zo snel en efficiënt mogelijk wordt uitgevoerd.

U ontvangt persoonlijk bericht wanneer uw auto betrokken is bij een terugroepactie. Daarnaast kunt u als eigenaar gebruikmaken van bovenstaande applicatie. Zo kunt u zelf controleren of uw auto in aanmerking komt voor een terugroepactie. U hoeft slechts het VIN (Voertuig Identificatie Nummer) van de auto in te voeren. Eigenaren kunnen ook inloggen op hun persoonlijke account (indien zij daarover beschikken en ook de auto hebben geregistreerd) of contact opnemen met de Lexus-dealer om meer informatie te krijgen.

U vindt het VIN van uw auto op uw kentekenbewijs. Het is een 17-cijferig nummer dat bestaat uit cijfers en letters. U kunt het ook vinden op de auto zelf.

U kunt online een afspraak maken. Wel zo makkelijk voor u! Ook kunt u uw Lexus-dealer bellen om een afspraak te maken.

Eigenaren van de betrokken voertuigen worden op de hoogte gebracht met een brief per post. Hier kan echter wel wat tijd overheen gaan. Een terugroepactie begint met een aankondiging. Daarna wordt de onderdelenvoorziening en het logistieke proces voorbereid. Ook worden onze monteurs geïnstrueerd met technische instructies en eventueel getraind om de terugroepactie uit te voeren. In samenwerking met de Rijksdienst voor het Wegverkeer worden alle betrokken chassisnummers en eigenaren gekoppeld, waarna de brieven worden verstuurd.

U kunt het controleren met behulp van bovenstaande applicatie. Uw Lexus-dealer kan het ook voor u controleren.

Voordat de productie van start gaat, wordt elk onderdeel van elke auto door Lexus grondig getest. Na aflevering bij de klant blijven we de prestaties van onze auto's volgen met behulp van onze interne processen. Ook krijgen we feedback van Lexus-dealers en onze klanten. Bij constatering van een probleem denken we dat hat in uw eigen belang is om uw auto terug te roepen.

Nee, alleen door Lexus gecertificeerde monteurs mogen de aan een terugroepactie gerelateerde modificaties uitvoeren.

Nee, de werkzaamheden worden kosteloos uitgevoerd. De benodigde onderdelen en de arbeidskosten zijn voor rekening van Lexus.

Dit is afhankelijk van het model en de aard van de terugroepactie. Uw Lexus-dealer informeert u hoe lang de werkzaamheden zullen duren. Bij onvoorziene omstandigheden kan de reparatie langer duren dan gepland, maar uw Lexus-dealer houdt u op de hoogte als dit het geval mocht zijn.

Indien gewenst, kunt u een vervangende auto huren. Dit is afhankelijk van de beschikbaarheid van uw Lexus-dealer.

We raden u aan om snel in actie te komen wanneer u weet dat uw er een terugroepactie is voor uw auto. Zo voorkomt u zo snel mogelijk eventueel gevaar.

We raden u aan om snel in actie te komen wanneer u weet dat uw er een terugroepactie is voor uw auto. Zo voorkomt u zo snel mogelijk eventueel gevaar. Wanneer de onderdelen voor een terugroepactie beschikbaar zijn, raden we aan om bij de eerstvolgende mogelijkheid een afspraak te plannen voor uw auto.

Ja, dat kan. Maar u dient wel de eigenaar te informeren over de uitstaande terugroepactie van de auto.

Nee, de monteurs die de terugroepactie uitvoeren, zijn gecertificeerd door Lexus en opgeleid volgens de hoogste eisen. Zij geven uw auto dan ook de best denkbare zorg.

Het kan zijn dat het opstellen en versturen van de brief, de overdracht van de Lexus heeft gekruist. Neemt u alstublieft contact op met Lexus Nederland wanneer u niet langer eigenaar bent van de auto.

Bent u in het bezit van een geïmporteerde Lexus en is deze betrokken bij een terugroepactie? Ook dan sturen wij nu, zodra alle voorbereidende werkzaamheden zijn afgerond en de juiste onderdelen beschikbaar zijn, een uitnodiging voor de terugroepactie. Zodra u deze uitnodiging heeft ontvangen kunt u bij één van onze officiële Lexus dealers terecht voor het maken van een afspraak.