Skip naar de hoofdcontent (Klik enter)

Ontdek de volledig nieuwe Lexus ES

De volledig nieuwe, achtste generatie Lexus ES beleefde zijn Europese première in mei 2025 en is vanaf het voorjaar van 2026 leverbaar.

Driekwartfronthoek van een geparkeerde nieuwe Lexus ES 350e
Driekwartfronthoek van een geparkeerde nieuwe Lexus ES 350e

Volledig nieuwe Lexus ES

Welkom in een nieuw tijdperk van Luxe

 

De volledig nieuwe Lexus ES herschrijft de normen in het segment van premium executive sedans. Met verfijningen aan het wereldberoemde design, de prestaties en het rijcomfort, sluit de ES naadloos aan bij het hoogste luxeniveau. Nu ook leverbaar met een geavanceerde volledig elektrische aandrijflijn, is de ES de ultieme keuze voor de bewuste en verfijnde bestuurder. De volledig nieuwe ES is leverbaar vanaf voorjaar 2026.

Zijaanzicht van een geparkeerde nieuwe Lexus ES

Een indrukwekkend exterieur

  • De volledig nieuwe ES is ontwikkeld volgens het Lexus-designconcept Clean Tech x Elegance, waarin verfijning wordt gecombineerd met een eenvoudige, pure esthetiek.
  • De ES is in alle dimensies gegroeid en toont een krachtig silhouet waarin atletische vormgeving en aerodynamische perfectie samenkomen.
  • Het vloeiende profiel en de scherp aflopende cabine zorgen voor een gestroomlijnd zijaanzicht.
  • Dankzij de karakteristieke L-signature verlichting aan de voor- en achterzijde is de nieuwe ES direct herkenbaar als een echte Lexus.
Zijaanzicht van een geparkeerde nieuwe Lexus ES
Het bestuurderscockpit van de volledig nieuwe Lexus ES

Een karakteristiek interieur

  • Het interieur van de ES biedt een vereenvoudigde maar uiterst verfijnde ruimte, waarbij het bovenste deel van het interieur open en ruim is gehouden voor optimaal zicht.
  • Volgens de Lexus Tazuna-principes stelt de cockpit bestuurders in staat om functies te bedienen en informatie af te lezen met minimale hand- en oogbewegingen.
  • Nieuwe deurpanelen met bamboe-look tonen een wisselend spel van sfeerverlichting, met keuze uit geleidelijk veranderende kleuren of een vaste kleurinstelling.
  • Een unieke esthetiek ontstaat door het nieuwe gestanste bekledingsdesign te combineren met rustgevende sfeerverlichting.
Het bestuurderscockpit van de volledig nieuwe Lexus ES
De achtercabine van de volledig nieuwe Lexus ES

Luxe en comfort naar een hoger niveau

  • De ES biedt een ruime cabine met businessclass-comfort voor een luxueuze én meeslepende rijervaring.
  • Voor gebruik met chauffeur zijn er opties zoals verstelbare achterstoelen, een uitschuifbare beensteun en een neerklapbare passagiersstoel voorin.
  • De nieuw ontworpen voorstoelen zijn weelderig én ondersteunend en zorgen voor een goede zithouding terwijl spierspanning tijdens het sturen tot een minimum wordt beperkt.
  • Geluid en trillingen in het interieur zijn aanzienlijk verminderd dankzij verbeterde deurafdichting en geluiddempend glas.

 

De achtercabine van de volledig nieuwe Lexus ES
Vooraanzicht van de geparkeerde, volledig nieuwe Lexus ES 350e

Keuze uit nieuwe aandrijflijnen

  • Een primeur voor Lexus: de ES is nu leverbaar met keuze uit een hybride of batterij-elektrische aandrijving.
  • De ES wordt per aandrijflijn in twee varianten aangeboden en is leverbaar met voorwielaandrijving of vierwielaandrijving.
  • De volledig elektrische ES krijgt naar verwachting een actieradius tot 530 km (WLTP-norm)* en kan bij snelladen in circa 30 minuten tot 80% worden opgeladen*.
  • Voor de hybride is de batterij verbeterd voor meer efficiëntie en is de aandrijflijn stijver gemaakt om trillingen te minimaliseren.
*De gegevens over actieradius en laadtijden zijn voorlopig. Laadtijden kunnen variëren afhankelijk van factoren zoals de omgevingstemperatuur en de specificaties van de laadvoorziening.
Vooraanzicht van de geparkeerde, volledig nieuwe Lexus ES 350e
Driekwartaanzicht voorkant van een geparkeerde nieuwe Lexus ES

Gebaseerd op de kenmerkende Lexus rijervaring

  • Vanuit de principes van comfort, vertrouwen en controle is de ES tot in detail verfijnd om volledig te voldoen aan de befaamde Lexus Driving Signature.
  • Verstevigde carrosseriestructuren minimaliseren trillingen en zorgen voor scherp, intuïtief stuurgedrag en soepel accelereren en remmen.
  • Het stuursysteem maakt gebruik van een tandheugel met variabele overbrenging, wat bijdraagt aan stabiliteit bij hoge snelheid, directe respons in bochten en eenvoudiger manoeuvreren bij lage snelheid.
  • De ophanging is volledig herzien voor een optimale krachtoverbrenging naar de weg en een nog vloeiendere rijervaring.
Driekwartaanzicht voorkant van een geparkeerde nieuwe Lexus ES
Het bestuurderscockpit van de volledig nieuwe Lexus ES

Geavanceerde technologie van de nieuwste generatie

  • De nieuwe digitale cockpitervaring integreert moeiteloos het 12,3” driver display en het 14” touchscreen met de Lexus Link+ app.
  • Het touchscreen is voorzien van LexusConnect navigatie, intuïtieve bediening van audio en klimaatfuncties, én ondersteunt Android Auto® en Apple CarPlay®.
  • Een nieuwe generatie spraakassistent stelt u in staat om diverse functies eenvoudig met uw stem te bedienen – van het aanpassen van de interieurtemperatuur tot het controleren van de resterende actieradius of het invoeren van een nieuwe bestemming.
  • Bij het inschakelen van de ES lichten met de nieuwe Hidden Tech-functie een reeks haptische schakelaars op die eerder onzichtbaar waren in het dashboard.
Het bestuurderscockpit van de volledig nieuwe Lexus ES
Verhoogde achterzijde in driekwartperspectief van de geparkeerde, volledig nieuwe Lexus ES

Nieuwe geavanceerde veiligheidsvoorzieningen

  • De ES profiteert van diverse verbeteringen aan het Lexus Safety System+ en ondersteunende rijhulpsystemen.
  • Het Pre-Collision Safety automatisch remsysteem is uitgebreid en herkent nu een breder scala aan scenario’s – waaronder elektrische steps.
  • De Blind Spot Monitor detecteert nu ook fietsen en motoren, wat helpt om ongevallen bij links- en rechtsaf slaan te voorkomen.
  • Nieuw in de ES zijn ook Lane Change Assist en Front Cross Traffic Alert.
Verhoogde achterzijde in driekwartperspectief van de geparkeerde, volledig nieuwe Lexus ES

VOORLOPIGE SPECIFICATIES LEXUS ES

 

 Aandrijflijn HEV BEV
 Model

ES 300h

ES 350e

ES 500e

 Aandrijving Voor- & vierwielaandrijving  Voorwielaandrijving AWD
 Motor

2.5-liter 4-cilinder lijnmotor

- -
 Transmissie eCVT eAxle eAxle
 Accucapaciteit (kWh) - 76,96 kWh 74,69 kWh

 Systeemvermogen (DIN pk/kW)

201 pk / 148 kW 224 pk / 165 kW 343 pk / 252 kW
 Acceleratie 0-100 km/u (sec) FWD 8,2 sec / AWD 8,0 sec 8,2 sec 5.7
 Bandenmaat 235/55R19

235/55R19 of 235/45R21

 Laadtijd (150 kW, 10–80%)

-

 Laadtijd bij snelladen (150 kW, van 10% naar 80%)

 Bij een buitentemperatuur van 25°C: circa 30 minuten*

 Bij een buitentemperatuur van 0°C: circa 40 minuten*

 Bij een buitentemperatuur van –10°C: circa 60 minuten*

 Lengte (mm, t.o.v. huidige ES) 5.140 (+165 mm)
 Breedte (mm, t.o.v. huidige ES) 1.920 (+55 mm)
 Hoogte (mm, t.o.v. huidige ES) 1.555 (+110 mm) 1.560 (+115 mm)
 Wielbasis (mm, t.o.v. huidig model) 2.950 (+80 mm)
 Voertuiggewicht (kg) 1.785-1.840 kg 2.105-2.185 kg 2.205–2.285 kg

Waarden tussen haakjes geven het verschil aan ten opzichte van het huidige model.

*1 Geschatte laadtijd vanaf het moment dat het laadwaarschuwingslampje van de aandrijfaccu oplicht tot circa 80% laadniveau (SOC).

De werkelijke laadtijd kan variëren afhankelijk van factoren zoals de omgevingstemperatuur en de specificaties van de laadpaal.

*De uiteindelijke specificaties van het modelaanbod in Europa kunnen afwijken van de getoonde afbeeldingen.