1. Modellen
  2. RX
  3. Veiligheid

VEILIGHEID

DE NIEUWE RX

VERBETERD PRE-COLLISION SYSTEM

Het verbeterde Lexus Pre-Collision System stelt de bestuurder in staat om meer potentiële aanrijdingen te vermijden. Het systeem herkent overdag ook motorfietsen en wanneer u op een kruising links of rechts afslaat, herkent het systeem vroegtijdig tegenliggers en overstekende voetgangers. De werking van Emergency Steering Assist is uitgebreid om u te helpen een aanrijding te vermijden. 
DE NIEUWE RX

DYNAMIC RADAR CRUISE CONTROL

Dit systeem maakt gebruik van een millimetergolf radar en een camera om een veilige afstand tot een voorligger te bewaren. Komt de voorligger tot stilstand, dan remt het systeem de RX ook automatisch af. Zodra de auto weer wegrijdt, trekt ook uw RX weer op. Het systeem reageert snel op voor u invoegende auto's, in combinatie met Lane Trace Assist helpt het u in bochten bovendien een meer natuurlijke lijn te volgen. Dynamic Radar Cruise Control houdt ook langzamer rijdende auto's in de buitenste rijbaan in de gaten. 

Het nieuwste Obstacle Anticipation Assist systeem, onderdeel van de revolutionaire Proactive Driving Assist met Active Driving Assist technologie van de RX, houdt andere weggebruikers en obstakels voor u in de gaten en bedient proactief de remmen en de besturing om een veilige afstand te bewaren. Daarnaast helpt Deceleration Assist u met soepeler en veiliger afremmen wanneer u voor het ingaan van een bocht of als reactie op een voorligger het gaspedaal loslaat. Het systeem merkt tevens aankomende bochten op en past de stuurbekrachtiging aan om veiliger en nauwkeuriger te kunnen sturen.

Ons revolutionaire BladeScan® Adaptive High-beam System (AHS) geeft u als bestuurder een beter zicht, vergeleken met conventionele LED koplampen. Met deze technologie wordt het licht van 12 LED’s geprojecteerd op een vinvormige, zeer snel ronddraaiende spiegel, en vervolgens door een lens. Tests wijzen uit dat voetgangers en verkeersborden met BladeScan® AHS vanaf grotere afstand worden opgemerkt, zonder tegemoetkomend verkeer te verblinden.

Naast een uiterst robuuste veiligheidskooi genieten de passagiers bescherming van twaalf geavanceerde airbags. De bestuurder en voorpassagier worden beschermd door een 2-fase airbag en een knie-airbag voor de bestuurder, front airbag voor de voorpassagier en een airbag tussen de passagier en de bestuurder. Ook zijn er zij-airbags voor de voorstoelen, terwijl gordijnairbags de volledige lengte van de zijramen beslaan.