Door de hybride-modellen staat Lexus in een goede startpositie om te voldoen aan de huidige emissiestandaarden. Beleidsmakers wereldwijd vragen echter meer. In een interview met Automotive News Europe-uitgever en redacteur Luca Ciferri en correspondent Nick Gibbs schetst Sato hoe hij met Lexus deze uitdagende doelstellingen wil halen.
Het inhaken op technologische trends zal een grote uitdaging zijn. Hoe ziet Lexus eruit in 2030?
Alle Lexus-DNA zat in ons debuutmodel, de eerste generatie LS [uit 1989]. Die was stil, comfortabel en kwalitatief hoogwaardig gefabriceerd. Deze drie elementen vormen onze kernwaarden. Als we ons merk de komende tien jaar verbeteren, dan willen we onze klanten altijd een betere ervaring bieden. Vroeger beoordeelden mensen een auto op basis van de specificaties: op het brandstofverbruik of de acceleratietijd. Vandaag de dag wil de klant vooral een betere beleving. Dat betekent dat we mee emotionele waarde moeten toevoegen. Dat is niet meetbaar.