2020 015 hero

DIT IS DE LEXUS LC CONVERTIBLE - MET HET PERFECTE DAK

Nooit eerder maakte Lexus een auto met een softtop dak, maar bij de LC Convertible werd alles in de strijd gegooid om hét perfecte dak te creëren.

  • Het resultaat? Hetzelfde gestroomlijnde en slimme silhouet als bij de LC-coupé, en dankzij slimme techniek is het dak van de LC Convertible stil, snel en neemt het geen laadruimte in beslag. Het dak heeft zelfs een positieve invloed op de dynamiek van de auto ...

  • 
  

  
    2020 015 IMG stil en snel

    STIL EN SNEL

    Een stille cabine, volledig vrij van geluid en trillingen van buitenaf, is een belangrijk onderdeel van Lexus' Omotenashi-principe. Het meerlaagse canvas dak van de LC Convertible gaat ongewenst geluid tegen en de hydraulische motor werkt stil en efficiënt. Naast stil is het mechanisme ook nog eens hartstikke snel. Vijftien seconden zijn voldoende om het dak omhoog of omlaag te brengen. Dat kan zelfs als de auto onderweg is - met snelheden tot 50 kilometer per uur!

  • 
  

  
    2020 015 IMG laadruimte

    172 LITER AAN LAADRUIMTE

    Het is gebruikelijk dat cabrio's laadruimte opofferen om ruimte te maken voor het dak wanneer dit omlaag is. Maar de Lexus LC Convertible biedt net zoveel ruimte in de bagageruimte als het coupé-model - 172 liter - omdat de slimme techniek en het ontwerp ervoor hebben gezorgd dat de bovenkant is ingeklapt tussen de achterste ophangingstorens en dat de hydraulische motoreenheid zich in de lege ruimte achter de achterbank bevindt.

  • 
  

  
    2020 015 IMG wegligging en dynamiek

    WEGLIGGING EN DYNAMIEK

    Als het gaat om wegligging, levert het nieuwe dak eigenlijk een positieve bijdrage aan de dynamiek van de auto. Dat is te danken aan het feit dat alle hoofdonderdelen in de wielbasis van de auto zijn geplaatst, waardoor er eigenlijk een lager zwaartepunt dan bij de coupé ontstaat: dé sleutel tot een uitstekende balans en geweldige rijeigenschappen. Lexus gebruikte zelfs een zeldzame combinatie van magnesium en aluminium om het gewicht van het dakframe tot een minimum te beperken, uiteraard zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van de prestaties.

  • UITGEBREID GETEST

    Een Lexus vraagt om de beste kwaliteit. Waar een vouwdakmechanisme normaal gesproken ongeveer 10 jaar meegaat voordat het mechanische aandacht nodig heeft, testten ingenieurs het dak tot het breekpunt en ontdekten zij dat het ongeveer 18.000 openings- en sluitingscycli kon doorstaan voordat er een klein probleem optrad. Uit de tests bleek ook dat het mechanisme altijd werkt - ook tijdens vrieskou of met sneeuw. Omdat Lexus vastbesloten was dat de cabriolet net zo snel moest zijn als de coupé, werden er zowel een windtunnel als een testbaan gebruikt om vast te stellen dat de topsnelheid kon worden bereikt - of het dak nu open of dicht is.