hybride lexus welkom

HYBRIDE LEXUS: WELKOM IN ELKE MILIEUZONE

Wie regelmatig met zijn oudere dieselauto naar buitenlandse steden rijdt, moet er rekening mee houden dat hij niet meer overal welkom is. Brussel bijvoorbeeld. Sinds 1 oktober 2018 deelt de Belgische hoofdstad een boete van € 350,- uit aan automobilisten die het inrijverbod voor oudere dieselauto’s negeren. En dat valt nog mee in vergelijking tot wat de Duitse steden Düsseldorf en Stuttgart van plan zijn.

  • Volgens een nieuwsbericht op AD.nl overwegen zowel Stuttgart als Düsseldorf een totaalverbod voor diesels. En Berlijn móét in bepaalde straten zelfs al een verbod voor oudere diesels instellen. Dat heeft de rechtbank in de Duitse hoofdstad bepaald. Een Duitse milieuorganisatie had om een totaalverbod gevraagd, maar zover wil de rechtbank niet gaan, aldus de berichtgeving op AD.nl. Het verbod geldt per 1 april 2019 en voor dieselauto’s van 2015 of ouder. Deze diesels zijn dan op maar liefst elf trajecten in Berlijn niet langer welkom. Volgens het AD gaat het om circa 200.000 auto’s in de stad. Ook de Duitse stad Hamburg is streng als het op oudere dieselauto’s aankomt; alleen Euro 6-diesels zijn toegestaan, de rest wordt nu al uit het centrum geweerd.
  • 
  

  
    hybride lexus welkom brussel

    GEEN ONTKOMEN AAN

    Terug naar Brussel. Een dagje Brussel met het gezin kan voor eigenaren van een oudere dieselauto dus aardig in de papieren lopen als degenen het inrijverbod voor deze diesels negeren. Een camera registreert het kenteken van de auto. Er is dus geen ontkomen aan. Als iemand toch in het centrum moet zijn, kan een dagkaart worden gekocht. Die kost € 35,- en moet aangevraagd worden op een speciale site van Brussel. Ook Antwerpen bezint zich op strenge maatregelen voor oudere dieselauto’s.

  • AFSCHEID VAN DE DIESEL

    Lexus heeft allang afscheid van de diesel genomen. Al in 2009 toen de Lexus IS 220D uit productie ging. Het was onze eerste en meteen laatste dieselmotor. Wij zetten al jarenlang in op hybride rijden, hét alternatief voor de dieselrijder die veel op de weg zit. Want zuinig in de praktijk, uiterst comfortabel en elektrisch rijden zodra dat kan, bijvoorbeeld in de stad.
  • 
  

  
    hyrbide lexus welkom parijs

    MET GEMAK NAAR PARIJS

    Wie elektrisch rijdt, stoot geen schadelijke stoffen uit. En dus is een hybride Lexus welkom in alle Europese steden, ongeacht of er een milieuzone geldt of niet. Laden doet een hybride Lexus zelf en omdat u altijd de beschikking heeft over een efficiënte benzinemotor, rijdt u zonder te hoeven stoppen met gemak naar Parijs. De Franse metropool wil vanaf 2024 geen enkele dieselauto meer zien. Met een hybride Lexus rijdt u echter door tot de Arce de Triomphe.